جراحی چاقی
مشاوره روانشناسی
جراحی چاقی
چهار شنبه 2 مرداد 1398 ساعت 15:24 | بازدید : 349 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

جراحی چاقی یا همان جراحی لاغری، با تغییر سیستم گوارشی انسان به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. در واقع جراحی چاقی می تواند این تغییر را با محدود کردن کالری دریافتی یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو انجام دهد. در صورتی که فرد با رژیم لاغری و ورزش نتواند وزن کم کند و یا به علت وزنش به بیماری های جدی مرتبط با چاقی مبتلا شده باشد، جراحی چاقی گزینه ایده آلی برای کاهش وزن چشمگیر و بدون بازگشت وی محسوب می شود.

جراحی چاقی به چه منظور انجام می شود؟

کیفیت زندگی، سلامت جسمی و روحی پس از جراحی لاغری به طرز شگفت آوری بهبود پیدا می کند. بیمار نه تنها اعتماد به نفس خود را دوباره به دست می آورد، بلکه بسیاری از بیماری های خطرناک مانند:

  • ریفلاکس معده
  • بیماری های قلبی
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب شدید
  • دیابت نوع دو
  • سکته مغزی

مصون خواهد ماند. جراحی چاقی اغلب زمانی انجام می گیرد که بیمار روش های طبیعی کاهش وزن مانند رژیم لاغری و ورزش را امتحان کرده، ولی جوابی نگرفته باشد.

انواع جراحی چاقی

امروزه جدیدترین متد جراحی لاغری، همان  روش لاپاراسکوپی است که برخلاف جراحی های باز، دوره نقاهت آن کوتاه تر و جای بخیه حاصل از جراحی لاغری در آن بسیار جزئی تر است. به طور معمول، جراحان از چندین روش برای جراحی لاغری استفاده می کنند که شایع ترین آنها عبارت است از اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و بای پس با سوییچ اثنی عشری. هر یک از این جراحی ها مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

 

اسلیو معده

اسلیو معده پرطرفدارترین و بهترین عمل جراحی لاغری به حساب می آید و شما میتوانید آن را پیش بهترین جراح لاغری در تهران انجام دهید. طی این جراحی قسمت اعظمی از معده شخص برداشته می شود و از این رو فرد غذای کمتری خورده و زودتر احساس سیری می کند. از آنجایی که معده جدید، بسیار کمتر از قبل هورمون گرسنگی را تولید می کند، فرد کمتر از گذشته گرسنه شده و به سرعت وزن کم خواهد کرد. این جراحی می تواند به مرور زمان موجب بهبود بیماری های مرتبط با چاقی نیز می شود.

بای پس معده

بای پس معده یکی از استاندارد ترین جراحی های لاغری دنیا است. اولین قدم از مراحل بای پس معده قسمت کردن معده است، یکی قسمت کوچک فوقانی معده و دیگری که شامل بقیه معده می باشد. سپس بخشی از روده کوچک به قسمت فوقانی معده متصل می شود تا مواد غذایی مستقیما وارد این بخش شود.

در صورتی که دستورالعمل های پزشک را به دقت رعایت نکنید، دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی و همچنین سندروم دامپینگ خواهید شد.

بیمار پس از بای پس معده به چندین دلیل وزن کم می کند. یکی اینکه به دلیل کاهش حجم معده غذای کمتری می خورد. دوما به علت دستکاری روده، مواد غذایی کمتری جذب بدن می شود.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 824
بازدید کل : 40515
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 20
:: بازدید ماه : 824
:: بازدید سال : 3312
:: بازدید کلی : 40515